Żywo grające duże monitory, przypominają brzmieniowo epokę polykevlaru Focala tylko z lepszym basem niż w monitorach JMLab oraz bez silnego podbicia na górnym środku charakterystycznego dla konstrukcji polykevlarowych. Wysokie tony od Satori żywe, ale spokojniejsze niż z metalowych kopułek, czy berylowych. Zrobiłem je z zamysłem, aby wykorzystać na działce zamiast Dynaudio 52SE. Na pokładzie jest wykorzystany głośnik Scan Speak 18W1846, który nie jest już oferowany i jest dość trudny do zdobycia na rynku używanym oraz indonezyjskie Satori TW29R . Kolumny mają efektywnośc 88db i nominalną impedancje 8ohm, można więc ich używać ze wzmacniaczami o niskiej wydajności prądowej, które nie lubią spadków impedancji, jak np tranzystorowe single ended Pathosa lub Passa. Głośnik kevlarowy Scan Speaka można zastąpić papierowo-weglowym 18W8545, który jest nadal dostępny i zwykle można go użyć bez zmian w zwrotnicy zamiast kevlarowego 8546. Wiadomo, że brzmienie stanie się wtedy papierowe (nudnawe), a nie żywe kevlarowe, ale kolumna będzie pracować poprawnie. Efektywność po takiej podmianie spadnie o 0,5 db.
Brzmienie tych konstrukcji oprócz tego, że jest barwne (kevlar) jest bardzo przestrzenne, z dużą głębią i dokładną lokalizacją poszczególnych dźwięków z tyłu. Jest to brzmienie szczegółowe, dokładne , a nie ocieplone i romantyczne, ale barw jest bardzo dużo i są one zróżnicowane. Nie ma deficytu żadnego zakresu pasma, nawet niski bas jest obecny, ale generalna tonacja w odsłuchu jest bardziej po jasnej stronie. Bas dobrze rozciągnięty, zresztą kevlarowa 18 Scan Speaka miała jeden z najlepszych basów wśród klasycznych konstrukcji tego producenta i o tej średnicy. Okablowanie kolumn oczywiście powinno być miedziane. Sprawdzają się wzmacniacze lampowe i tranzystorowe, ale lampowe raczej mocniejsze niż na 300B. Mnie najbardziej odpowiada połączenie tych kolumn z mocniejszym lampowcem.
zakres niskich częstotliwości nie jest możliwy do zmierzenia w zwykłym pomieszczeniu, u mnie jest ono duże i zawsze bas przy pomiarze ma obniżoną charakterystykę na wykresie, choć w rzeczywistości zakres poniżej 1khz jest dość liniowy do 80-100Hz z tego głośnika 18cm i schodzi gdzieś do 35Hz.
W moim systemie lepiej sprawdza się konfiguracja gdzie głośnik wysokotonowy jest na dole (poniżej linii uszu) i tak też jest wykonane zdjęcie, chociaż można ich słuchać też z głośnikiem wysokotonowym na linii uszu (głośnik od góry). Są uniwersalne, bo terminale połączeniowe są na środku tylnej ścianki, także można eksperymentować. Obudowa jest wykonana z 23mm MDF i posiada jedno dodatkowe wzmocnienie w środku, ma 20L pojemności, bas refleks o średnicy 7,5cm i długości 13cm, jest to regulowany tunel do 22cm, ale zastosowany na razie w najkrótszej długości 13cm. Tunel może być krótszy ok 11-12cm, bo obecne strojenie przypomina nieco obudowę zamkniętą, jest bardzo nisko. Wysokość 45cm, szerokość 26cm, głębokość 28cm. Kolumna wytłumiona jest w środku gąbką 2cm ale tylko tylna i boczne ścianki przy głośniku basowym. Reszta jest pusta, aby nie przetłumić obudowy. Cewki powietrzne o rezystancji ok 0,2 ohm każda, kondensatory SCR, rezystory Mundorf. Okablowanie wewnętrzne miedziane XLO.