for sale 5900$
Sanei Lab UV-211
Wzmacniacz japońskiej manufaktury Sanei Lab. z triodami GE 211 na pokładzie, wykonany jest z zastosowaniem wyłącznie transformatorów HIRATA TANGO. Można go łatwo przerobić na lampę 845, jeśli ktoś preferuję 845, po zastosowaniu kilku małych modyfikacji. Można również tak go zmodyfikować aby móc zamiennie stosować obie te lampy, podobnie jak w Cary CAD-805AE.
Lampa 211 jest bardziej twarda i neutralna, ma dobry bas, a 845 ma bułowaty, ciągnący się bas, dźwięk nie jest zwarty, ale jest dużo słodkości i „syropu” lampowego = bardziej romantyczny charakter. Pasuje raczej do bi-amplingu z tranzystorem na bas. Słuchanie samego wzmacniacza opartego na 845 może denerwować, właśnie z powodu ciągnącego się basu i braku kontroli. Dlatego trioda 211 jest najbardziej neutralnym rozwiązaniem.
Na pokładzie jest para transformatorów wyjściowych TANGO OPT FW-150-10SR o łącznej wadze 15kg, a dodatkowo na pokładzie są Hirata Tango zasilający MS-UVD i dławik MC-10-200D, co powoduje dość pokaźną masę wzmacniacza 30kg. Trzeba uważać na kręgosłup podnosząc go !.
Wszystkie części są wysokiej klasy; kondensatory elektrolityczne Audio Note, Audio Note Kasei lub w starszych Spirit of Muse Black Gate, ELNA Cerafine, a kondensatory sprzęgające fabrycznie to żółte REL 0,1uF, które były zwykle wymieniane na bardziej muzykalnie brzmiące. Były też warianty wzmacniacza z niemarkowymi kondensatorami w zasilaczu, widocznymi na zdjęciu na dole.
Okablowanie wewnętrzne to w 100% ręczny montaż bezpośredni za pomocą kabli, bez płytek drukowanych i poprowadzony w profesjonalnej instalacji. Na rynku wtórnym ceny zastosowanych części przyprawiają o zawroty głowy, w tym ceny kondensatorów, a transformatory wyjściowe TANGO do lamp 211 lub 845 mogą kosztować nawet i 2000$-4000$ za parę, transformator w zasilaczu 1000-1500$, dławik 500$, para lamp NOS GE 211 JAN z lat 40′ ok 1000$. Także tylko kilka części wyjętych z tego wzmacniacza kosztuje tysiące $.
Wzmacniacz jest przeznaczony wyłącznie na rynek japoński, tak więc jest przystosowany do zasilania 100V. Konieczne jest użycie pokaźnego step-down transformatora o pokaźnej mocy, aby korzystać z niego w Europie.
Zastosowane lampy:
General Electric GE-211 JAN, VT-4C
12BH7A x 2 (NOS Brimar)
12AT7 / 6201 / ECC81 x 1 zbalansowana (NOS Brimar 6201)
Realna moc tego wzmacniacza w klasie A wynosi wystarczające 2x 18W . Niektóre źródła wskazują 33W, ale wyżyłowanie do wyższych mocy spowoduje bardzo szybkie wypalanie się kosztownych lamp. Także nie jest możliwe aby było to 33W.
Brzmienie
Spektakularnie brzmienie triody 211 single ended, z najlepszej epoki lampowej. Wzmacniacz zapewnia dużą moc i napędzi właściwie każde kolumny. Transformatory mają wewnątrz odczepy na wszystkie impedancje kolumn, z możliwością przelutowania. Bas jest niesamowity, szybki, silny, twardy, konturowy i nisko schodzi. Jest po prostu referencyjny, lepszy od większości wzmacniaczy tranzystorowych. Wzmacniacz jest idealny zarówno dla jazzu, rocka i muzyki klasycznej. Prawdziwa referencja, można przy użyciu tego wzmacniacza testować każdy inny wzmacniacz, czy inny element toru, aby zobaczyć na czym polega neutralność i co ona oznacza oraz czym jest rozmach brzmienia, bo scena jest ogromna i głęboka.
Jest to końcówka mocy z regulowanym poziomem wejścia, co teoretycznie zapewnia najkrótszy sygnał, ale ten wzmacniacz jednak najlepiej brzmi z przedwzmacniaczem. U mnie najlepiej sprawdza się w tej roli klon Kondo M-7, w miarę dobrze radzi sobie także klon konstrukcji Lamm skonstruowany przez Marmik (ale ma mniej magii, w porównaniu do Kondo) i oparty na lampach ECC82 / ECC88 link tu. Bez przedwzmacniacza dźwięk jest moim zdaniem nieco szczuplejszy, ale także nieraz zbyt ofensywny. Z dobrym przedwzmacniaczem, który zapewnia trochę magii i podstawę, jak Kondo klon, dźwięk jest bardzo czysty, a zarazem gładki i neutralny, ale i magiczny.
Sanei Lab UV-211 z lampami NOS GE 211 JAN z lat 40′ i kondensatorami Rubycon Audio Note Kasei i ELNA Cerafine w zasilaczu
Sanei UV-211 występuje z rożnymi wariantami kondensatorów w zasilaczu, bezmarkowe jak powyżej, ale także Black Gate WKZ 2x100uF 550V, występują także nieznaczne zmiany w konstrukcji względem schematu. Właściwie każdy wzmacniacz jest nieco inny.
przedwzmacniacz https://najlepszeodtwarzacze.pl/przedwzmacniacz_ecc82_ecc88.php