opuścił kolekcję
Cassette Tape Deck (1985)
Dane Techniczne
Typ: 3-głowicowy, pojedynczy, kompaktowy magnetofon kasetowy
System śledzenia: 4-ścieżkowe, 2-kanałowe stereo
Prędkość taśmy: 4,76 cm / s
Głowice: 1 x kombinacja zapisu / odtwarzania, 1 x kasowanie
Silnik: 2 x szpula, 2 x wałek napędowy
Typ taśmy: typ I, CrO2, metal
Redukcja szumów: B, C
Pasmo przenoszenia: od 30 Hz do 20 kHz (taśma metalowa)
Stosunek sygnału do szumu: 72dB (dolby C)
Wow i Flutter: 0,1%
Całkowite zniekształcenie harmoniczne: 1,0%
Wejście: 50mV (linia)
Wyjście: 0,775V (linia)
Wymiary: 450 x 332 x 153 mm
Waga: 0,15 kg
Uwaga: opcjonalny systemowy pilot zdalnego sterowania
tekst recenzji z HIFIclassic – Revox B215
Nacisk na masywną konstrukcję, drobiazgową inżynierię i doskonałe wykonanie, które uczyniło Studera czołowym producentem profesjonalnych taśm magnetycznych, jest oczywiste w firmie. Konsola kasetowa Revox B215. Trzyosobowy, czterosilnikowy deck z redukcją szumów Dolby B i Dolby C, przedłużeniem nad głową Dolby HX Pro oraz mikroprocesorowo sterowanym transportem taśm i elektroniką, B215 został zaprojektowany tak, aby sprostać najbardziej dźwiękowym wymaganiom audiofila. W tym samym czasie, deck nie wymaga, aby użytkownik był technofile, aby zrealizować swój potencjał audio.
Transport taśmowy B215 jest zbudowany na ciężkim, odlewanym aluminiowym podwoziu. Aby zminimalizować efekt łopotu, dwa napędzane kryształem kwarcu silniki z efektem Halla są stosowane w napędach z zamkniętą pętlą i dwustanowiskową. Druga para silników z napędem bezpośrednim jest używana do buforowania szpuli. Po naciśnięciu przycisku, aby wybrać długość taśmy, mikroprocesor połączony z tachometrem optycznym mierzy względną prędkość obrotową silników szpuli i oblicza czas, jaki upłynął na boku, który jest ciągle aktualizowany na czterocyfrowym wskaźniku płynności. wyświetlacz kryształowy. Podczas zwijania, czujnik optyczny jest używany do wykrywania różnicy między taśmą a półprzezroczystym prowadzeniem na jej końcach, a elektryczne zamiast mechanicznego hamowania zatrzymuje obrót, tak aby taśma nigdy nie została pociągnięta za połączenie piasty po osiągnięciu końca boku .
Głowice nagrywające i odtwarzające są oddzielnymi jednostkami połączonymi we wspólnej obudowie, co pozwala na natychmiastowe porównanie źródła z nagraniem. Konstrukcja z trzema głowicami umożliwiła również Revox zoptymalizowanie odpowiednich szczelin głowicy, wykorzystując głowicę z wąską szczeliną do odtwarzania (zapewniającą straty wysokiej częstotliwości) i głowicę z szeroką szczeliną do nagrywania (maksymalizując stosunek sygnału do szumu).
B215 nie ma konwencjonalnej studni taśmowej i drzwi.
Zamiast tego kasety wciska się na miejsce przy lekko wpuszczonej płycie z przodu pokładu. Zapewnia to pełną widoczność etykiety i opakowania z taśmą, a także łatwy dostęp do głowic i rolek wózka do rutynowego czyszczenia. Odłączana osłona przeciwpyłowa jest przewidziana na okresy, kiedy pokład nie będzie używany.
Podczas gdy deck automatycznie przełącza swoje ustawienia stronniczości i wyrównania w celu dopasowania do typu taśmy (żelazka, CrO2, metalu), użytkownik może ręcznie zmienić ustawienia. Oprócz możliwości wyboru redukcji szumów Dolby B lub Dolby C, Revox B215 stosuje system rozszerzenia nadproża Dolby HX Pro, gdy deck jest w trybie nagrywania.
Ponieważ różne marki (lub nawet partie w obrębie marki) tego samego rodzaju taśmy różnią się nieco charakterystyką, Revox B215 zawiera również wyrafinowaną procedurę wyrównania sterowaną mikroprocesorem. Użytkownik naciska przycisk, aby rozpocząć procedurę, która trwa około 20 sekund. Płyta nagrywa i analizuje krótką serię niesłyszalnych dźwięków, wykorzystując wyniki do optymalizacji polaryzacji zapisu, wyrównania odtwarzania i czułości dla wybranej taśmy. Po tych wewnętrznych regulacjach taśma jest przewijana do początku. B215 zapewnia nieulotną pamięć zoptymalizowanych ustawień dla dwóch marek żelaza, trzech typu CrO2 i jednej z metalowych taśm, więc procedura nie musi być powtarzana, chyba że zmienisz na nową markę.
Poziomy są wskazane na parze wyświetlaczy ciekłokrystalicznych o dwudziestu czterech segmentach na kanał, szczytowych odczytach, skalibrowanych od -30 do + 8 dB. Kalibracje w zakresie od -6 do + 8-dB odbywały się w krokach co 1 dB, co umożliwiało bardzo dokładne ustawienie poziomu. Gdy używana jest taśma typu I lub typu II, wskaźniki są wyrównywane względem częstotliwości, aby uniknąć nasycenia tonów wysokich.
Poziomy nagrywania można ustawić ręcznie za pomocą pary przycisków góra / dół lub automatycznie, naciskając przycisk SET LEVEL podczas najgłośniejszych fragmentów źródła programu. Głośność odtwarzania słuchawek można regulować (niezależnie od poziomu wyjściowego linii) za pomocą podobnej pary przycisków góra / dół. Dostępny jest przycisk Fade-IN / OUT, który zapewnia płynne wejścia i wyjścia muzyczne. Dwa punkty na taśmie mogą zostać wybrane do programowania aplikacji, takich jak odtwarzanie wielokrotne określonego wyboru.
Nie ma wewnętrznych przepisów dotyczących nagrywania mikrofonu. Dostępny jest również możliwy do przegrania filtr multipleksowy FM stereo, a także połączenia do zdalnego sterowania przez komputer (z wykorzystaniem portu szeregowego) lub opcjonalny bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania, który łączy się z innymi komponentami Revox. W trybie sterowanym zegarem przycisk zapisu stanu przechowuje parametry, takie jak poziom zapisu, system Dolby, typ taśmy i tryb.
Revox B215 mierzy 17-3 / 4 cali szerokości, 13 cm głębokości i 6 cali wysokości, i waży trochę ponad 20 funtów. Cena: 1 400 USD.
Testy laboratoryjne
Reakcję częstotliwości odtwarzania Revox B215 za pomocą skalibrowanych taśmami wyrównawczymi BASF żelazem i chromem zgodnymi ze standardem IEC, mierzonych w zakresie +1.5, -0.5 dB w zakresie od 31,5 do 18 000 Hz. Bardzo niewielki wzrost na skrajnym końcu góry pokazany na wykresie na stronie 42 jest charakterystyczny dla taśm IEC, ale jest zwykle widoczny tylko w przypadku decków, które w pełni i właściwie kompensują efekty spowodowane niedosytem głowy.
Ogólna charakterystyka częstotliwości odtwarzania nagrań mierzona za pomocą naszych skalibrowanych próbek linii środkowej TDK AD (żelazo), SA (odpowiednik CrO2) i MA (metal) była równie imponująca. Na końcu basu było (jak podano) 3-dB rolloff przy 30 Hz. Przy normalnym poziomie 20 dB, odpowiedź wysokiej częstotliwości ze wszystkich trzech taśm mieściła się w granicach +1.5, -1,0 dB, aż do naszego limitu pomiarowego 20 000 Hz. Jeszcze bardziej imponująca była reakcja na poziomie 0-dB (co odpowiadało dokładnie standardowi IEC 250 nWb / m). System Dolby HX Pro utrzymywał odpowiedź tonów wysokich o około 6 dB lepiej, niż można uzyskać z zapisu stałej odchyłki. Dzięki automatycznemu systemowi optymalizacji, pasmo przenoszenia z taśmą BASF CR-M II zalecaną przez Revox było identyczne jak w TDK SA.
Nasze pomiary stosunku sygnału do szumu były jednymi z najlepszych, jakie osiągnęliśmy. Stwierdziliśmy, że BASF CR-M II poprawił w przybliżeniu o 2 dB wartości S / N, ale pokazaliśmy również numery TDK SA, aby zachować porównywalność z naszymi innymi najnowszymi raportami z testów.
Pomiary typu „wow-and-flutter” były również jednymi z najlepszych, jakie osiągnęliśmy – tak blisko naszych instrumentów, że niewielkie różnice między Revox B215 i jednym lub dwoma innymi pokładami, które mierzyły ten niski poziom są prawdopodobnie nieznaczne. Błędy śledzenia systemu Dolby były absolutnie minimalne, bezwzględny błąd prędkości taśmy był niewielki, a poziomy wejścia / wyjścia były całkowicie normalne. Szybkość wiatru była najszybsza, jaką możemy sobie wyobrazić. Nasz jeden niewielki zarzut dotyczy tego, że obciążalność wejściowa B215, 2,85 woltów, jest niższa niż w przypadku większości innych wysokiej jakości urządzeń pokładowych. Jeśli jednak jako źródło używane jest odtwarzacz CD o niezwykle wysokiej mocy, to ograniczenie to nie powinno mieć praktycznego wpływu na nagrania.
Podsumowanie
Nasze pomiary z pewnością umieściły Revox B215 w dwóch lub trzech kasetach, które z dobrego powodu można nazwać najlepszymi na świecie. Nasze testy odsłuchowe nie zrobiły nic, by zaprzeczyć takiej ocenie. Jego wyrazistość, pełna charakterystyka częstotliwościowa oraz bezproblemowe czyszczenie i reprodukcja sprawiają, że jest to uzasadniony rywal z naszą talią odniesienia. W chwilowych porównaniach mogliśmy zauważyć bardzo, bardzo niewielkie różnice. Revox wydawał się mieć, jeśli w ogóle, niewielką przewagę w wysokim teście wysokich tonów. Nasza talia odniesienia miała, jeśli w ogóle, niewielką przewagę w poziomie syczenia i szumie modulacji.
Różnice były jednak tak subtelne, że z pewnością nie zawsze mogliśmy je usłyszeć i na tej podstawie musimy dojść do wniosku, że bylibyśmy bardziej niż szczęśliwi z każdej z talii. Kiedy osiągniesz doskonałość w reprodukcji dźwięku, nie musisz wybierać zwycięzcy, aby wygrać.