produkcja zakończona, brak ofert sprzedaży za wyjątkiem rynku wtórnego
LITE LS-60
Ten przedwzmacniacz w połączeniu zbalansowanym testowałem z końcówkami VTL MB450 Signature oraz DAC Metrum Pavane Level 3 w moim głównym systemie na kolumnach wstęgowych oraz na kablach XLO Signature USA i Nordost Odin.
Przedwzmacniacz lampowy Lite LS60
Jest to w pełni zbalansowany przedwzmacniacz XLR chińskiej marki Lite. Przedwzmacniacz, jak wszystkie tego producenta, znajduje się w standardowej obudowie Lite A28, w 3 kolorach do wyboru. W ofercie jest pilot zdalnego sterowania, którym można sterować głośnością 0dB do – 80dB. Jest też tańsza wersja bez pilota.
Lite Audio LS60 to przedwzmacniacz lampowy, a właściwie hybrydowy z FET na pokładzie, inspirowany na AUDIO RESEARCH. Producent nie podaje, na którym modelu ARC USA się wzorował, ale efekt końcowy jest wyśmienity. Konstrukcja PCC jest całkowicie symetryczna, zaprojektowana z zasadą możliwie najkrótszej ścieżki, dla fazy negatywnej i dodatniej. W ofercie Lite jest jeszcze inny przedwzmacniacz oparty o topologię ARC, jest nim model LS69, ale zastosowane w nim 4 lampy ECC83 są mniej ciekawe ze względu na wysoką cenę dostępnych, dobrze brzmiących wersji NOS. W modelu LS60 mamy 2 pary różnych lamp, których wersje NOS są tańsze od ECC83 i jest większy ich wybór wśród dobrze brzmiących modeli. Jest więc większe pole manewru w zabawie z doborem lamp. Ten fakt zadecydował, iż nabyłem właśnie Lite LS-60.
Specyfikacja:
Wejścia: 3 grupy wejść RCA (w wersji z pilotem) / 2 grupy wejść RCA (bez pilota),
1 grupa zbalansowanych wejść XLR
Wyjścia: 1 grupy wyjść RCA, 1 grupy zbalansowanych wyjść XLR
Lampy na płycie głównej: 12Au7 ×2, 6922 (6DJ8) x2
K373 FET do aktywnego wzmocnienia
Lampy zasilacza: 12B4A x1, 12AT7 x1 (stabilizator), prostownik wykorzystuje chińską 6Z4 (możliwa wymiana na 6X5 po przerobieniu sterowania).
Zdalne sterowanie plastikowym pilotem oparte o znakomitą baterię przekaźników i matrycę rezystorów,
Obudowa z panelem aluminiowym
Przedni panel jest czarny, srebrny lub złoty,
Wymiary panelu przedniego: 430mm × 100mm × 6mm,
Rozmiar urządzenia: 410mm szer × 330mm głęb × 100mm wys,
waga 8kg,
cena ok 650 USD
Możliwość up-gradu
Upgrade, które można samemu wykonać to wymiana wszystkich lamp na NOS (w przypadku ECC82 i ECC88 najlepiej spisują się Mulard, Philips Miniwat, Brimar, Telefunken, Mazda). U mnie pracują NOS Mulard. W przypadku jednak chińskiej lampy 6Z4 w sekcji zasilacza konieczne jest przerobienie zasilania w podstawie lampy, aby zastosować lampę NOS 6×4 (np Tung-Sol), gdyż chińska lampa 6Z4 nie ma odpowiednika wśród lamp NOS, a jest bardzo słaba. Można zastosować taki sam typ lampy prostowniczej jaki stosuje Audio Note w swoich przedwzmacniaczach. Kondensatory sprzęgające pozostawiłem SCR, które były na pokładzie, gdyż dobrze się spisują w tej roli. Ich wymiana na teoretycznie lepsze nie dawała jednoznacznych wyników.
Brzmienie:
Jakość dźwięku, przez wejścia i wyjście XLR jest poprawna. Z dobrymi lampami NOS wrażenia są dynamiczne, i detaliczne, ale przestrzenność i namacalność są dość przeciętne, nawet po zastosowaniu bardzo dobrych lamp NOS. Wymiana kondensatorów sprzęgających na pokładzie na teoretycznie dużo lepsze niczego nie wnosiła, albo degradowała dźwięk. Ogólnie przy porównaniu z innymi przedwzmacniaczami wysokiej klasy, nawet z opisywanym tu klonem Convergent LS-26 dźwięk tej konstrukcji jest nieco szary or strony barwowej i ma mało alikwotów. Wejścia RCA są mniej dynamiczne i cichsze, a jakość soniczna całości na wyjściach RCA do końcówki mocy jest słabsza. Podsumowując nie jest to tak udana konstrukcja jak LS-10 lub LS-26.
Lite LS60 test review
Lite LS-60 opinie ocena
Lite LS60 vs LS69