Sanei Lab UV-211

Wzmacniacz japońskiej manufaktury Sanei Lab. z triodami GE 211 na pokładzie, wykonany jest z zastosowaniem wyłącznie transformatorów HIRATA TANGO. Można go łatwo przerobić na lampę 845, jeśli ktoś preferuję 845, po zastosowaniu kilku małych modyfikacji. Można również tak go zmodyfikować aby móc zamiennie stosować obie te lampy, podobnie jak w Cary CAD-805AE.

Lampa 211 jest bardziej twarda i neutralna, ma dobry bas, a 845 ma bułowaty, ciągnący się bas, dźwięk nie jest zwarty, ale jest dużo słodkości i „syropu” lampowego = bardziej romantyczny charakter. Pasuje raczej do bi-amplingu z tranzystorem na bas. Słuchanie samego wzmacniacza opartego na 845 może denerwować, właśnie z powodu ciągnącego się basu i braku kontroli. Dlatego trioda 211 jest najbardziej neutralnym rozwiązaniem.

Na pokładzie jest para transformatorów wyjściowych TANGO OPT FW-150-10SR o wadze 15kg, a dodatkowo na pokładzie są Hirata Tango zasilający MS-UVD i dławik MC-10-200D, co powoduje dość pokaźną masę wzmacniacza około 35kg

Wszystkie części są wysokiej klasy i poprowadzone w profesjonalnej instalacji i ze 100% ręcznym montażem. Ceny zastosowanych części na rynku wtórnym przyprawiają o zawroty głowy, cena pary kondensatorów Black Gate WZK Spirit of muse często przekracza 1000$, każdy transformator wyjściowy TANGO rónież kosztuje przynajmniej 1000$ za sztukę, transformator w zasilaczu 1400$, dławik 420$, para lamp NOS GE 211 JAN z lat 40′ ok 500$. Także tylko kilka częsci wyjętych z tego wzmacniacza kosztuje tysiące $.

 

Wzmacniacz jest przeznaczony na rynek japoński, tak więc jest przystosowany do zasilania 100V. Konieczne jest użycie pokaźnego step-down transformatora o mocy przynajmniej 1000W, aby korzystać z niego w Europie.

Zastosowane lampy:
General Electric GE-211 JAN, VT-4C
12BH7A x 2 (NOS Tungsol)
12AX7 (ECC83) x 1 zbalansowana (Telefunken Diamiond)

Realna moc tego wzmacniacza w klasie A wynosi wystarczające 2x 18W . Niektóre źródła wskazują 33W, ale wyżyłowanie do wyższych mocy spowoduje bardzo szybkie wypalanie się kosztownych lamp. Także nie jest możliwe aby było to 33W.

Brzmienie

Dźwięk jest bardzo silny i szybki, a bas jest referencyjny, silny twardy, konturowy i nisko schodzi. Wzmacniacz jest idealny zarówno dla jazzu, rocka i muzyki klasycznej. Prawdziwa referencja, można przy użyciu tego wzmacniacza testować każdy inny wzmacniacz, czy inny element toru, aby zobaczyć na czym polega neutralność i co ona oznacza oraz czym jest rozmach brzmienia, bo scena jest ogromna i dość głęboka. Głębokość sceny nie jest aż taka jaką zapewniają 3.5W lampy 2A3 RCA black plate NOS we wzmacniaczach Kondo i Audio Note, ale jest wystarczająca.sanei_211(1)

Sanei Lab UV-211 z lampami NOS GE 211 JAN z lat 40′ i kondensatorami Black Gate WZK Spirit of Muse

sanei_211_back(1)

Sanei Lab UV-211 tył

sanei_211caps

Sanei UV-211 bardzo kosztowne kondensatory stabilizujące BLACK GATE Spirit of Muse WKZ 100uF + 100uF 550V, a tu jesty ich para

sanei_211_inside

Sanei Lab UV-211 po zdjęciu dolnego panelu

Sanei_211_schematic

UV-211 schamat

PC Audio, DAC, Hi-End historia, DIY kolumny loudspeakers